20 Ocak 2015 Salı

Tarif: Kremasız Sütlü Mantar Çorbası


Mantar çorbasını evvelden beri çok severim. Neden evde yapmıyorum ki , hem daha sağlıklı olur diyerek ilk denememi yapmıştım. İnanın hazır çorbalardan çok daha lezzetli ve daha az kalorili oldu.
İlk denemem başarılı olunca bu çorbayı sıklıkla yapar oldum.
Bu soğuklarda inanılmaz güzel oluyor.

Peki çorbayı nasıl yapıyorum?



Bir kaşık doğal ev yapımı tereyağını kızdırıp küçük küçük doğradığım mantarları içine atıp kavuruyorum. Mantarlar kavrulduktan ve iyice küçüldükten sonra bir bardak sıcak su ekliyorum. Başka bir kapta bol sütün içine 2 kaşık un katıp terbiyesini hazırlıyorum. Terbiyenin içine yumurta kıranlar var ama ben tercih etmiyorum.

Mantarın suyundan sütlü karışıma azar azar alıp (süt kesilmesin diye) karıştırıyorum.
Sütlü karışım yani terbiye ılınınca mantarların üzerine atıp kaynayana kadar karıştırıyorum.
Ocağın altını kısıp 10 dk kadar daha pişirip tuzunu ve karabiberini atıyorum.
İşte bu kadar!

Fark ettiyseniz çorbada krema kullanmadım.Kremalı daha güzel olacağına eminim ama bu şekilde daha sağlıklı ve daha az kalorili oldu.Lezzeti de yerinde.

Ben bol mantarlı sevdiğim için 400 gr mantar kullanıyorum.Siz yaparken tercihe göre 200 ya da 300 gr da kullanabilirsiniz.

Mantarın antioksidan özelliğinin olduğunu vücudu toksinlerden arındırmaya yardımcı olduğunu, ete eşdeğer protein içerdiğini ,kötü kolestrolü düşürdüğünü, D Vitamini içerdiğini ve bağışıklık sistemimiz için iyi bir savaşçı olduğunu biliyor muydunuz?

6 yorum:

  1. Sütün kokusundan çok hoşlanmadığım için kremalı olanını tercih ederim ama eminim bu şekilde sevenlerde olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kremalı olanını kalori açısından yapmak istemiyorum..Yoksa kremalı da çok güzel oluyor.

      Sil
  2. Sütle yapılan çorbaları çok severim,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Selamlar ben de çok severim elinize sağlık sayfama beklerim www.okulanneleri.com sevgiler

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!