11 Ekim 2012 Perşembe

Bab-ı Esrar / Ahmet Ümit


Ahmet Ümit kitaplarına olan hayranlığım Şeytan Ayrıntıda Gizlidir'i okumamla başladı.
Bu, yazarın okuduğum ikinci kitabı.
Yalnız kalemi o kadar sürükleyici ki insan daha fazla A.Ümit kitabı edinip okumak istiyor.
Ayrıca betimlemeleri o kadar canlı ki olaylar, kişiler gözünüzün önündeymiş gibi hissediyorsunuz.


Hikayeye gelecek olursak babası Mevlevi bir Türk ( Küçük yaşta evini ilahi aşk için terk etmiş.) olan İngiliz Karen Kimya Greenwood uluslararası bir şirkette sigorta eksperidir.
Ucunda 3 bin pound olan bir otel yangınını soruşturmak için Konya'ya gelir.
Gelir gelmez başından esrarengiz olaylar geçmeye başlar.
Sanrılar gördüğünü sanırken aslında mistik yolculuklara çıkar ve Mevlanayla Şems'in aşkına tanıklık eder.
Esasen geçmişinedir bu yolculuklar, babasına..
Babasınla yüzleşebilecek mi?
Onu affedebilecek mi?


Kanayan yüzüğün sırrı neydi?
Ahmet Ümit Mevlevilikle ilgili hayati konulara Karen vasıtasıyla değiniyor.
Oldukça başarılı bir roman.
Özellikle son kısmı can alıcı olmuş.
Etkileyiciydi.



Doğan Kitap ne demiş:
"Ahmet Ümit'ın son romanı, Bab-ı Esrar...Yaşamı, aşkı ve inancı yeniden düşünmek için… Yedi yüz yıldır çözülemeyen sır; Şems-i Tebrizi cinayeti...

Yedi yüz yıldır süren bir sevda; Şems-i Tebrizi ile Mevlânâ

Bab-ı Esrar sadece bir gerilim romanı değil, aynı zamanda bir sırlar kitabı. Fantastik öğeleri kullanarak çok katmanlı bir dil yaratan Ahmet Ümit bu yapıtında Mevlevilik temelinde din ve inanç üzerine ilginç sorular soruyor. Din ile aşk arasında, inanç ile sevda arasındaki ilişkiyi bambaşka bir açıdan gözlerimizin önüne seriyor.

Dünyayı, yaşamı, inancı ve aşkı, yeniden düşünmemiz, yeniden araştırmamız, yeniden okumamız için...

9 yorum:

  1. son derece akıcı ve güzel bir kitap.. konusu ve sonucu da bir o kadar etkileyici... aklıma gerçek şems elif şafak'ın aşk'ındaki şems mi, yoksa bab-ı esrar'daki mi sorusu sıklıkla takılmıştı bu kitabı okuduğumda...

    YanıtlaSil
  2. ben de okumuştum ama tam da artık şems ve mevlana konusunun bu kadar çok kullanılmasınsan sıkıldıgım bir dönemde okumuştum pek hoşlaşmadım
    o yüzden
    akıcı ve kendini okutan bir çırpıda biten bir kitap tavsiye ederim bir çok kişiye hitap ediyor bence

    YanıtlaSil
  3. Çok değişikmiş,ilgimi çekti.Mistik olayları severim zaten,paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de aynı 2 kitabı ve İnsan Ruhunun Haritası olmak üzere toplam 3 kitabını okudum ve inş. diğerlerini de okuyacağım:)

    YanıtlaSil
  5. Elif Şafak ''Aşk'' kitabından sonra keşfettiğim bir kitaptı bu kitap...o kadar etkilendim ki okurken dediğin gibi betimlemeleriyle sanki gözümün önünde yaşanıyormuş gibi oldum..Mevlana ve Şemse ilgisi olan herkese Tavsiye ederimmm

    YanıtlaSil
  6. Benim de Ahmet Ümit kitaplarına olan hayranlığım İstanbul Hatırası ile başladı(tavsiye ederim).Şu anda Beyoğlu Rapsodisini okuyorum, Bab-ı Esrar da okuyacaklarım içinde şimdi, teşekkürler;)

    YanıtlaSil
  7. Emine,
    sana katılıyorum.Özellikle sonu vurucuydu.

    Kozmetik Deneyimleri,
    olayı direkt değil de farklı hikayelere bağlayarak anlatması oldukça dikkat çekici..

    tubane,
    rica ederim:)

    asabi bakire,
    senle benzer kitapları okuyoruz.:)

    YanıtlaSil
  8. ÇokoPrensin Annesi,
    tam benim okumak istediklerimi okumuşsun:)

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!