12 Mart 2012 Pazartesi

NELER OKUMUŞ UNDENIED?


Kitap okumayalı çok uzun zaman olmuştu. Kitap postu yapanlara imrenmiyor da değildim. Bu nadas niyeydi bilmiyorum. Sanırım hayatım boyunca çok fazla kitap okumamdan kaynaklanıyor. Bir şeyi çok fazla yapınca bıkkınlık geliyor insana. Bir buçuk sene KPSS kitapları dışında bi şi okumadım. Belki de ondan bu nadas. 
Her iki şık da olabilir. Neyse gelelim okuduğum kitaplara.

 İlki Ahmet Biga'dan Kesişen Kaderler. Bu kitabı bir solukta okudum diyebilirim. İki oturumda bitti. Kanıt dizisine benzettim polisiye olduğu için. Ünlü bir mafya babasının öldürülmesiyle başlıyor her şey. Kitabın son cümlelerinde katilin kim olduğu belli oluyor. Kitapta ilgimi çeken ayrıntı: mutluluğun,huzurun kaynağı kitabın baş kahramanları tarafından sürekli sorgulanıyor.Çevrelerinde en yakın arkadaşlarında , onların yaşam tarzlarında,hayat felsefelerinde buluyorlar aradıkları cevabı her ikisi de. Katilin kim olduğu dışındaki gelişmeler beklenendi. Yine de okunası bir kitap.

Diğer kitabım ise Ali Demirel'in İffet Ya Hu adlı kitabı.
İsminden de anlaşılacağı üzere kitapta iffet konusu işleniyor. Ve bunun sadece fiziksel bir şey olmadığı aslında iffetin düşünceyle başladığını anlatılıyor. Ayrıca sadece kadının değil erkeğin de bu konuda aynı şekilde sorumlu olduğunun altı çiziliyor.

Peygamber Efendimiz, "Siz iffetli olunuz ki kadınlarınız da iffetli olsun" diyor. Bu ifade gösteriyor ki erkek de en az kadın kadar iffetine mukayyet olmalı. Zira insan olumsuz bir davranışta bulunup onda ısrar ederse Allah er ya da geç o şahsı aynı melanete maruz bırakıyor. Dolayısıyla kendisine toz kondurmak istemeyenlerin başkalarının iffetine karşı da dikkatli olmaları gerekiyor.' (Hemra Köse)

Kitapta dikkatimi çeken diğer bir cümle ise ' Hakkınız olmayana bakmayınız.' cümlesi oldu ki kitabı en iyi özetleyen cümle de bu olsa gerek.
Değerler yozlaşması yaşadığımız şu günlerde okunası bir kitap bence..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hadi sen de fikrini söyle!