26 Haziran 2012 Salı

BEN DE OKUDUM NİHAYET





Elif Şafak'ın adını özellikle geçen sene çok duyduk.Neden bilmem hep ön yargılı oldum bu yazara karşı. Sanırım modern yazarlara bu tavrım.Çağdaş edebiyatı sevmiyor değilim ama klasikler her zaman daha fazla ilgimi çekmiştir. Her neyse bir akşam tvde bir söyleşiye katılmıştı Elif Şafak...Konuşmalarına kulak verdim. İnsan bu kadar mı mütevazi olur! Ayrıca üslubu çok akıcı , şiir gibi ..Kelime ve bilgi zenginliği yazarın konuşmasını daha da dinlenebilir yapıyor.Saatlerce konuşsa dinleyebilirdim.Kitaplarından,düşüncelerinden bahsetti.O söyleşiden sonra bir kitabını okumaya karar verdim. O da 'Aşk' oldu.

Aşk ilginç bir kitap.Hikaye içinde hikaye ile örülü.Daha doğrusu benzer hayatların kesişmesi...Karakterler, mekanlar, çağlar farklı olsa da hepsinin tek bir ortak yönü var: AŞK...


Şems ile Kimya Hatunun evliliğini daha önce Muriel Maufroy'un kitabında ayrıntılı olarak okumuştum. Yani konuya vakıftım.Bu yüzden olsa gerek çok etkilemedi beni bu hüzünlü kavuşamama hikayesi.


Beni etkileyen daha çok Aziz ve Ella'nın hikayesi oldu.Ella'nın durumu,hayatı ne kadar da çok çıkmaz bir sokağı andırıyordu ama AŞKın gücü çıkmaz sokakları da aştı,ülkeleri de , sınırları da...
Kitapta oldukça etkileyici,manidar sözler vardı.İşte birkaç alıntı:

''Bu dünayada herkes birşey olmaya çalışırken,sen HİÇ ol.Menzilin yokluk olsun.İnsanın çömlekten farkı olmamalı.Nasıl ki çömleği tutan dışındaki biçim değil,içindeki boşluk ise,insanı ayakta tutan da benlik zannı değil,hiçlik bilincidir.''

Hepimizi makam hırsı,dünya hırsı sarmalıyor.Gerçekten de  öyle değil mi? Dışa,biçime gösterdiğimiz özeni içimize de gösterebilsek...Alçak gönüllü olabilsek...

''Aşık olmayana aşk kuru bir kelimeden ibaret.Yarı palavra,yarı safsata.Aşık olmayan bunu anlayamaz,olansa anlatamaz.Öyleyse nasıl söze dökülebilir aşk,kelimelerin hükmünü yitirdiği yerde?''


Aşk lal ediyor...


''Hakk'ın karşısına çıkardığı değişimlere direnmek yerine,teslim ol.Bırak hayat sana rağmen değil,seninle beraber aksın.''Düzenim bozulur,hayatımın altı üstüne gelir'' diye endişe etme.Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden daha iyi olmayacağını?''

Ne kadar anlamlı bir söz. Neyin hayır neyin şer olduğunu bilemiyoruz çoğu zaman..


Kitap genel olarak etkileyici.410 sayfa olmasına karşın bir solukta okunabiliyor.Ayrıca kitap okuduktan sonra düşünmeye sevk ediyor kişiyi.Yani bir şeyler katıyor okuyucusuna. Okunası bir kitap.Tabi hala okumayan kaldıysa:)







4 yorum:

  1. bende ilk önce cok kararsiz kalmistim fakat okudukdan sonra iyiki okudum dedim :)

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  2. evet guzelgul ben de iyi ki okumuşum diyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Sanırım okumayanlar kafilesinde bir ben kalmıştım, ben de okudum:)
    Alıntıların ve paylaşımın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Bir de ben vardım:)Neyse ki okudum.

    Beğenmenize sevindim.

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!