9 Eylül 2012 Pazar

Limon Ağacı / Sandy Tolan


Baba ve Piç ile eş zamanlı okuduğum için oldukça sıkıldığım bir kitap oldu Limon Ağacı.
Sandy Tolan gerçek tarihten yola çıkarak kaleme almış bu romanı.
Tarihler ve olaylar belgelerle doğrulanıyor romanda.
İsrail - Filistin arasındaki gerginlikler tüm çıplaklığıyla anlatılmış.
Paylaşılamayan Orta Doğu,Nazilerin katliamından kaçıp Filistinlileri topraklarından sürgün eden İsrailliler,
yersiz yurtsuz kalan, haklarını tekrar geriye almaya çalışınca terorist damgası yiyen Filistinliler.


Alıntılar da aradaki anlaşmazlığı gözler önüne sermeye yardımcı oluyor.


Limon Ağacı her iki kültürü de birbirine bağlıyor.
Beşir ve Dalia'nın hikayelerini birbirine bağlıyor.

Kitabın 200lü sayfalarına gelene kadar o kadar sıkıldım ki..
Kitap yer yer yazım hatalarıyla dolu ve çeviri kokuyor.
Cümleler bazen hiç bir şey ifade etmiyor.
Yine de okunası kılan bir şey varsa Beşir ve Dalia'nın dostluğu.
Tarih okuyayım, İsrailin pisliklerini göreyim diyorsanız okuyun derim.
Tarih ve genel kültür açısından faydalı olacağından şüpheniz olmasın.
Yalnız sıkıcı bir anlatımı olduğunu da unutmayın.

Arka kapak:



8 yorum:

  1. BEN ŞİMDİDEN KENDİMİ OKUMUŞ SAYAYIM O ZAMAN
    SIKICI ANLATIMLAR BENİ KİTAPDAN SOĞUTUYOR HENÜZ O KADAR İLERLEMEDİM KİTAP OKUMADA
    GÜZEL BİLGİLER VERMİŞSİN
    TEŞEKKÜR EDEERİZ

    YanıtlaSil
  2. Evet cogu tarihi roman gibi sıkıcı ama okunmalı bence de. Ben bide aynı isimde bı film izlemiştim bu kitabın filmi diye ama alakası yokmuş, gerçi o da sıkıcı bir filmdi:)))

    YanıtlaSil
  3. kitap için yer yer çok sıkıcı olduğuna dair yorum yapanlar çoğunlukta, o nedenle okumayı erteliyorum :) Antep ' e selam gönderelim :)

    YanıtlaSil
  4. Normalde bir dönemi anlatan gerçek yaşamdan uyarlama kitapları sevsem de bu kitabı bitiremedim.

    YanıtlaSil
  5. Bende bugün blogumda okuduğum kitapların yazısını yazmıştım ve bu kitapta okuduklarım arasındaydı.
    Demek ki okurken sıkılan tek ben değilmişim anlatımı akıcı değil, hevesle başladığım kitabı zar zor bitirdim hatta sayfa atlaya atlaya bitirdim.:)

    YanıtlaSil
  6. Bir süredir alınacaklar listemde olan bir kitap.
    Acele etmeyeyim o zaman almak için^-^
    Paylaşımın için teşekkürler canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ben okuyalı dört sene oldu sanırım, ama hiç sıkıldığımı hatırlamıyorum, kendimden şüphe ettim şuan:)
    Gerçi ben o dönem tarihi severdim, bir de Bulgaristan'dan da bahsedince ilgimi çekmiş olsa gerek.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!