22 Şubat 2013 Cuma

Çırak / Tess Gerritsen


Okuduğum ilk Tess Gerritsen kitabı ve ben bayıldım.
Daha önceden belli kalıptaki kitapları okurken şimdi farklı türlere de açık kapı bırakmaya başladım.
Gölge ve Kemik ile fantastik türü severken Çırak'la da tıbbi gerilim romanlarını sever oldum.
2002 yılında yayınlanan Çırak aslında 2001 yılında çıkan Cerrah'ın devamı.
İlkini okumadan diğeri okunur mu evet okunur çünkü Rizzoli flashback'lerle sürekli geçmişe döndüğü için konuyu anlamakta sıkıntı çekmedim.
Hatta çok iyi anladığımı bile söyleyebilirim.

İlk kitapta Dedektif Rizzoli Cerrah'ı kıstırıp hapse atmayı başarmıştı.
Fakat yeni işlenen seri kadın cinayetleri onun izlerini taşıyor.
Hoyt'un da hapisten kaçması cinayetlerin seri bir şekilde işlenmesine yarıyor.
Şimdi aynı tarzda iki katil vardır.
Hangisi usta hangisi çıraktır?

Kitabın arkasında kapınızı kilitlemeyi unutmayın,dolabınızı kontrol edin gibi cümleler yer alıyordu.
Kitabı okumaya başlamadan önce çok gereksiz/saçma olduğunu düşünmüştüm bu cümlelerin.
Yalnız kitap sizi içine çekip de Rizzoli ile burun buruna koşturduğunuzda tedirginlik,gerginlik hissetmemeniz anormal olur.Çünkü kendinizi karakterlerle aynı yerde hissediyorsunuz.
Capcanlı bir anlatımın ve akıcılığın bonusu da bu olsa gerek.

Benim gibi dedektif, cinayet, polisiye romanları seviyorsanız 392 sayfayı hiç  sıkılmadan okuyabileceğinize eminim.

18 yorum:

  1. Serinin tüm kitaplarını bi çırpıda okudum sırada günahkar, ikiz bedenler ve siliniş var diğerlerini de okumalısın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ardarda okumayı kaldıramam sanırım:)
      Paranoyaklık yapıyor ..
      Araya başka kitaplar sıkıştırıp okusam iyi olacak.

      Sil
  2. Tess Gerritsen'in tüm kitapları gibi bu da çok güzeldi.
    Ama herhalde en iyisi Cerrah-Çırak ikilemesiydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerlerini okuma şansım olmadı henüz ama buna bayıldım:)
      Sevgiler..

      Sil
  3. Ben bunun dizisini izliyodum ama sen anlatinca simdi kitaplari merak ettim bi an once almam lazim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tevafuk olmuş:)
      Oku bakalım sevecek misin.
      Sevgiler

      Sil
  4. Ben de o rizzoli bu rizzoli mi diye merak ederek geldim:)
    Dizisini ben de izliyordum,kitap kaynaklı olması saygımı uyandırdı şimdi...
    Şu an elimde aklından bir sayı tut var,bitirince bir araştıralım bakalım..

    YanıtlaSil
  5. buz gibi soğuktu adı sanırım benim de tess serilerinden okuduğum ilk kitap mükemmeldi.diğer kitaplarını da elimdekileri bitirir bitirmez alıcam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de benim gibi beğendin demek.
      Keyifli okumalar:)

      Sil
  6. merak ettirdin şimdi bak:)

    YanıtlaSil
  7. Hiç okumadım bu yazarı, ama çok merak ediyorum canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tıbbi gerilim türünden hoşlanıyorsan okumalısın canım.

      Sil
  8. Bu yazarım çevirmenleri arasında hiç Filiz İ. Öztürk'e deng geldin mi? =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevirmenlerine hiç dikkat etmedim canım.Ama oldukça başarılı çevirmiş ki çeviri kokusu hissetmedim.

      Sil
  9. Bu türü seviyorsanız Tami Hoag kitaplarını da tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye için teşekkürler.Bu yazarı duymamıştım bak.İyi oldu.

      Sil

Hadi sen de fikrini söyle!