18 Kasım 2013 Pazartesi

Kitap İncelemesi: Ninatta'nın Bileziği / Ahmet Ümit


Açıkçası kitabı sipariş ederken Patasana tarzında polisiye ile bana heyecan katacak bir kitap hayal etmiştim.
Oysa ki kitap epik roman formatında 105 sayfalık ince bir kitap çıktı.

Ninatta adlı soylu bir kızın kralın komutanlarından Nuvanza'ya olan yasak aşkı anlatılıyor kitapta.
Yasak diyorum çünkü Nuvanza evli ve çocuklu.

Kitap boyunca Ninatta'nın aşkla yanmasını,kavrulmasını,sessiz çığlıklarını,çaresizliğini okuyorsunuz.

Şiirsel anlatımıyla kitap kendini kolaylıkla okutturuyor.

Acaba Hititli iki aşık birbirine kavuşabilecek mi?


Kitabın arka kapağı:

Anadolu'nun kalbinde yeryüzünün ilk büyük imparatorluğu: Hititler... Açgözlü kralların toprak hırsı. Kanla yazılan bir tarih. Yeryüzünün ilk büyük savaşı Kadeş. Umarsız bir sevda. Aşkını günah gibi yaşayan genç bir kadın. Tanrıların lanetlediği insanlar. Uğradığı lanetin bedelini savaşla ödeyen bir adam. Acımasız bir dünyada, aşkın derme çatma kalesine sığınmış iki insan... Yıllar öncesinden gelen bir çığlık... Savaşa karşı bir haykırış.

"Hoş geldin, ey, uzak yolların yolcusu, ey güzel haberlerin müjdecisi, ey omuzlarında yılların bilge yorgunluğunu, gözlerinde bilinmezin heyecanını taşıyan kişi, yaşlı ülkeme, Hattilerin bin Tanrılı toprağına, güzel Hattuşa'ya hoş geldin...

Hastalanmış mutluluğa, uzun ömürlü kedere, sona erdireceğin yasıma hoş geldin. Öksüz sokaklara, kimsesiz meydanlara, boynu bükük evime, hoş geldin. Seni bekliyordum.

Uzun geceler, uzun günler boyunca, neşeli baharlar, doygun yazlar, yorgun sonbaharlar, kavruk kışlar boyunca, uzun, çok uzun yıllar boyunca.
Hoş geldin."


Kitabı diğer kitaplardan farklı olsa da keyifle okudum.
Ahmet Ümit resmen okuyucuyu Hititlere götürüyor. Anlatılanları gözünde bir bir canlandırıyor.
Anlatım çok başarılı.Üslup akıcı.

Yorumladığım diğer Ahmet Ümit kitapları:


2 yorum:

  1. Beyoğlu Rapsodi'yi tavsiye ederim. Şeytan Ayrıntıda Gizlidir 'i aldım yakın zamanda onu okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ne ile ilgili?
      Polisiye mi?

      İstanbul Hatırası var elimde,okunmayı bekliyor ama geçenlerde Genç Bakış'ta kitabın sonunu söylediler.
      Hevesim kaçtı.

      Şeytan Ayrıntıda Gizlidir'i ben sevmiştim.Kısa hikayelerden oluşuyor.

      Sil

Hadi sen de fikrini söyle!