21 Eylül 2012 Cuma

Firmin / Sam Savage


Bu kitabı bir solukta okuyuverdim.
Okuduğum en ilginç kitaplardan biri diyebilirim.
Her şey Firmin'in bir kütüphanede 13. yavru olarak doğması ve 12 memesi olan annesini ememesi sonucu başlar. Kendi başının çaresine bakmak durumunda kalan Firmin bilin bakalım napmaya başlıyor?
Kütüphanedeki kitapları yemeye başlıyor.
Kitapları yerken ne hikmetse okumayı söküyor ve tam bir kitap kurduna dönüşüyor.


Kitabı okurken gerçekten empati kurabiliyorsunuz.
Ya onun yerine ben olsaydım diye..
Çenesiz, çirkin bir hayvan ama O kendini insan gibi hissediyor.
Hümanist..
İnsanlarla iletişim kurmaya çalışıyor.
Ancak ne konuşabiliyor ne de yazabiliyor.
Firmin'in kendi ağzından okuduğumuz bu kitap esprili anlatımıyla güldürüyor.
Yer yer kendinle dalga geçiyor.
Güldürürken de düşündürüyor.


Arka Kapak

Batı edebiyatında son yirmi beş yılda yazılan en şaşırtıcı roman.

O farelerin en kültürlüsü ve duyguları en gelişmiş olanıydı. Başka bir deyişle "entel ama yalnız"dı… 

60'lı yıllarda Boston'daki bir kitapçının bodrumunda doğmuştu. Alkolik bir anne ve anlayışsız kardeşleri yüzünden herkesten daha hassastı. Edebiyatı sevmeye en doğal şekilde başladı: onu yiyerek. Kitapları yedikçe okumayı söken Firmin zamanla kitapçıdaki tüm kitapları adeta yuttu. Sonrasında da insanlarla iletişime geçmeye, yaşadığı yalnızlığı sonlandırmaya çalıştı. Gün geldi bir şehir serserisi, gün geldi burjuva özentili biri oldu ama aslında o her zaman bir hümanist, değirmenleri bile olmayan bir Don Kişot'tu…ve gerçek bir âşıktı.

Bu kitapta Firmin'in yaşadığı yabancılaşmayı, yalnızlığı, hayallerini ve hayal kırıklıklarını kimi zaman gülerek kimi zaman hüzünlenerek okuyacaksınız.

Sam Savage'in bu romanı tek başına bir okuma kampanyası olacak niteliktedir.

3 yorum:

  1. çok merak ettim kitabı, değişik ne okusam diye düşünüyorum, evet bu tam bana göre:))

    YanıtlaSil
  2. beğendiğine çok sevindim
    firmin bir harika :)

    YanıtlaSil
  3. ÇOK MERAK ETTİM DOĞRUSU
    PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!