28 Haziran 2013 Cuma

Kavim / Ahmet Ümit


Ahmet Ümit'in tarzını seviyorum.
Çok sevdiğim polisiye türünü okurken tarih ve genel kültür ile ilgili çok şey öğreniyorum kitaplarından.
Yine Nevzat Başkomser baş rolde.Zeynep ve Ali de yardımcıları.
Karmaşık cinayetleri birlikte çözüyorlar.
Bu seferki vaka: Tütsü kokan tuhaf bir ev,evinde kalbinden haç kabzalı bir hançerle öldürülmüş olan bir adam, bazı satırlarının altı kanla
çizilmiş kutsal kitap..
Hristiyan mezhepleri arasındaki bir anlaşmazlıktan mı işlenmişti bu cinayet yoksa mafyanın işi miydi? 
Daha bu vaka çözülemeden bağlantılı iki cinayet daha işleniyor.
Katilin kim olduğunu son ana kadar tahmin edemiyorsunuz.

Olaylar çözülmeye çalışırken dinler tarihinden,özellikle Süryanilerden,Hristiyanlıktaki azizlerden,Aziz Pavlus'tan,Mor Gabriel Manastırından,derin devlet meselelerinden çok şeyler öğreniyorsunuz.


Aslında Ahmet Ümit ülkemizdeki çeşitli dinlerden,insanlardan,kültürlerden bahsederken hepimizin bir mozaiği oluşturduğumuzu,kültürlerin iç içe halka olduğunu anlatmak istiyor.


Bir röportajında da düşüncelerini şöyle anlatıyor:

'Burada ana tema derin devlet değil. Kavim, Kukla´dan oldukça farklı bir kitap. Az önce söyledim, kimileri Türkiye´de sadece bir tek halktan, bir tek kavimden, bir tek kültürden söz ediyorlar. Bu kültürün dışındaki her kültüre kuşkuyla bakıyorlar. Farklı kavimlerin kültürleri söz konusu olunca, ülkenin bölüneceğinden söz ediyorlar. Ya sev ya terk et diyorlar. Oysa bu ülkeyi sevmek, bu ülkeyi tarihiyle, içinde yaşayan farklı kavimlerle, farklı halklarla, farklı kültürlerle sevmek demektir. Bu yeni romanımda, ´Kukla´dan farklı olarak bu yanlış zihniyetin kültür eleştirisini yaptığımı söyleyebilirim, bir anlayışın eleştirisini. Kavim´ de Hıristiyanlığın Anadolu´daki kökenleri var, Arap Aleviliği var, Rumlar var...'

' Ben ülkemi seviyorum. Çünkü ülkem çok renkli, çok çeşitli kültürlere sahip. Günümüz uygarlığını yaratan kültürlerin temelini atan uygarlıklar bu topraklarda yaşamış. Benim ülkem, bu kültürlerle, bu insanlarla güzel.'


Ahmet Ümit'in okuyup yorumladığım diğer kitapları:

14 yorum:

  1. Ahmet ÜMİT kitaplarını büyük zevkle okurum,bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Patasana'yı da tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu okumadım bak.O da mı polisiye?

      Sil
    2. Evet o da polisiye :) Patasana da arkeolojik kazılar sırasında çıkan Hitit tabletleri ve o tabletlerle alakalı cinayetleri anlatıyor. Beğeneceğini düşünüyorum :)

      Sil
    3. Tam benlik desene:)
      Onu da alalım listeye.

      Sil
  3. Ben de İstanbul Hatırası ve Beyoğlu Rapsodisi'ni bi oku derim :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de Ahmet Ümit'i çok severim tüm kitaplarını okudum. (Bir şiir kitabı varmış o hariç :)) En sevdiğim romanı Kavim'dir benim. Okumadıysan Patasana'yı tavsiye ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir kitabı hangisi ki?
      Patasana'yı okumak istiyorum evet.
      Kavim'i ben de sevdim.Tam puan aldı:)

      Sil
  5. Bu kitabı okumadım henüz merak ediyorum açıkçası.

    YanıtlaSil
  6. Bendede iki kitabı mevcut ama henüz okuma sırası gelmedi:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda sıra gelir de okursun.Zira bir solukta okunuyor.

      Sil

Hadi sen de fikrini söyle!