14 Eylül 2013 Cumartesi

Ürperti / Jennifer Hillier

Açıkçası ismine baktığımda ürpereceğim, korkacağım bir kitap hayal etmiştim.Ama öyle olmadı.Benim için daha çok psikolojik bir çözümleme tadındaydı.

Kitabın genel konusuna bakacak olursak ;
Sheila psikoloji alanında ün yapmış bir üniversite hocasıdır.
Seks bağımlısı Sheila oldukça varlıklı bir iş adamı olan Morris'le nişanlıyken yüksek lisans öğrencilerinden biriyle ilişki yaşamaktadır.
Morris'le evlenmeye karar verdiğinde Ethan'la olan ilişkisini bitirir.
Ethan bu duruma çok ama çok sinirlenir.
Birkaç gün sonra Sheila ortadan kaybolur.

Bundan sonra kitapta Ethan'ın ruh halini, bir bakıma psikanalizle çocukluğunun karakterine nasıl etki ettiğini, sosyopati kavramını ve dahasını gözlemleme fırsatı bulacağız.

Not:Sosyopati ileri zekalılıktan kaynaklanan topluma uyum sağlayamama ve vicdan gibi duygular geliştirememe anlamına geliyor.


6 yorum:

  1. sosyopati ilginçmiş :o türk yazarlardan önerebileceğin kitaplar var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. polisiye ağırlıklı kitaplar okumak istiyorum bu ara :)

      Sil
    2. Ahmet Ümit'i polisiye ile tarihi karıştırıp anlattığı için severek okuyorum.
      Hemen blogun alt tarafında okuduğum kitapların yorumları var.Onlara bakabilirsin.
      Yabancı yazar tavsiye et dersen tıbbi gerilim ve polisiyenin kraliçesi Tess Gerritsen derim:)
      Yine polisiye,gerilim yazarı olarak Ted Dekker başarılı.

      Sil
  2. teşekkürler o zaman ilk sıradaki kitabım Ahmet Ümit'ten olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen de Ahmet Ümit'in kitaplarını benim gibi seversin.
      Sevgiler:)

      Sil

Hadi sen de fikrini söyle!