7 Nisan 2020 Salı

Kafkas Çöreği Tarifi


Kafkas çöreğini inanılmaz çok seviyorum. Normalde Migros mağazalarının fırın bölümünden satın alıyordum.  
Şu sıralar karantina dolayısıyla evde yapmaya karar verdim. Çok pratik ve kolay bir tarif.

Hemen malzemeleri yazıyorum:
4 su bardağı un
1 çay bardağı ılık süt 

1 çay bardağı ılık su
1 adet yumurtanın beyazı
1 çay bardağı toz şeker (isteğe göre arttırılabilir)
1 tatlı kaşığı zencefil
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı zerdeçal
2 tatlı kaşığı instant maya
Bir tutam tuz
1 tatlı kaşığı kabartma tozu (Bende yoktu,kullanamadım)
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Üstüne sürmek için 1 yumurtanın sarısı


Un dışındaki tüm malzemeleri homojen hale gelene kadar bir kapta karıştırıyoruz. Ardından unu kontrollü bir şekilde ilave edip aynı zamanda karıştırıyoruz. Hiç topak kalmayana kadar karıştırdıktan sonra  üzerini kapatarak hamurun mayalanmasını bekliyoruz. Mayalanma süresini kısaltmak için önceden ısıtılmış ve kapatılmış fırında bekletebilirsiniz. Burada dikkat etmemiz gereken nokta fırının kapatılmış olması. 20 dk içinde hamur mayalanacaktır. Sonrasında hamurdan 6 beze yapıyoruz. Fırın kağıdı serilmiş tepsiye bezeleri aralıklarla koyup üzerine yumurtanın sarısını fırça yardımıyla sürüyoruz. 175 dereceye ayarlanmış fırında 20 dk kadar pişiriyoruz. Ilınınca  pofidik çöreklerimizi servis yapıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hadi sen de fikrini söyle!