18 Mayıs 2015 Pazartesi

Ürünlerin Son Kullanma Tarihlerini Nasıl Öğreniriz?


Dün dolabımdaki ürünlerin hepsini çıkarttım.
Büyük bir temizliğe giriştim.Amacım son kullanma tarihi geçen ürünleri atmak, tarihi yaklaşanları öne alıp son kullanma tarihi uzak olanları stok çekmecesine koymak.
Ürünlerin üzerinde son kullanma tarihleri olunca işim kolay ama kimi ürünlerin üzerinde tarih yok,kodlar var.



Peki bu ürünlerin son kullanma tarihlerini nasıl öğreneceğiz?

Kozmetiklerin son kullanma tarihlerini kontrol ettiğimiz bazı siteler var. Mesela checkcosmetics sitesini çoğumuz biliyoruz.
Bilmeyenler için kısaca anlatayım:

Siteye girdiğimizde öncelikle markayı seçiyoruz.Sonra kontrol etmek istediğimiz ürünün üzerindeki harf ve rakamlardan oluşan kodu enter code yazan yere yazıyoruz. Ve calculate dediğimizde ürünün ne zaman üretildiği,ne zamana kadar kullanılabileceği ortaya çıkıyor.

Sitede The Balm,Lancome,Loreal,MAC,Yves Rocher gibi dünyaca bilinen markaları sorgulatmak mümkün.Yalnız eksiklikler var.Mesela John Frieda'nın bir kaç tane şampuanı var elimde.
Üzerinde son kullanma tarihi yok,kod var ama site bu markayı desteklemiyor.Bu yüzden şampuanların son kullanma tarihlerini öğrenemiyorum.


Rafların arkasından Elseve marka bir sıvı saç kremi buldum.
Elseve Loreal'in olduğu için marka olarak Loreal'i seçip kodu girdim ve bingo!
Sıvı saç kremi 2011'de üretilmiş,raf ömrü 3 yılmış ve 2014'ün Ekim ayı gibi miadı dolmuş.

Böyle böyle birkaç ürüne baktım.Kimileri yeni üretilmiş,kimileri çook eski.

checkcosmetics 'i kurcalarken bir site daha keşfettim.


CheckFresh.com diğer siteyle aynı mantıkta çalışıyor.
Tek fark var: bu site son kullanma tarihinden bahsetmiyor.
Sadece ürünün ne zaman üretildiğini belirtiyor.
Bahsettiğim saç kremini burada da kontrol ettim,üretim tarihini verdi.

Diğer siteden farklı olarak bu site seçtiğiniz markanın kodunun neye benzediğini,kaç harfli olduğunu belirtiyor.
Bu bakımdan pratiklik sağladığı kesin.

Üzerinde tarih yerine kod olan ürünlerde bu siteler işime oldukça yaradı.

Peki siz ürünlerin son kullanma tarihlerini öğrenmek için hangi siteleri kullanıyorsunuz?



8 yorum:

  1. Checkcosmetics i biliyordum fakat diğer siteyi şimdi öğrendim.Tarihi geçmiş ürünleri kullanmamak için birkaç ayda bir bende kontrol ediyorum.Faydalı bir yazı olmuş,eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sık sık kontrol etmek lazım senin yaptığın gibi.
      Keyifli okumalar:)

      Sil
  2. checkcosmetics kullanıyorum ben bu yeni siteyi de kullanırım artık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de araştırırken öğrendim.
      Onda bulamadığımı onda bulurum belki.

      Sil
  3. Yeni siteyi söylediğin iyi oldu cnm onada bakarim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yeni keşfettim.Hemen sizinle paylaşayım dedim :)

      Sil
  4. Teşekkürler çok bilgilendirici olmuş. Ben de yapmalıyım böyle bir temizlik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada böyle temizlik yapmak şart cildimiz için.

      Sil

Hadi sen de fikrini söyle!