19 Şubat 2015 Perşembe

Sonsuz Kitap Mutluluğu Blog Turu: Hayal || Jale Demirdöğen - Kitap Yorumum



Salı günü Jale Demirdöğen'in son kitabı Hayal'den alıntılar paylaşmıştım sizinle.
Bugünse kitabın konusundan ve kitap hakkındaki düşüncelerimden bahsedeceğim.

Kitap bir film galasıyla başlıyor.Filmde ise küçük bir kız çocuğu ,Dua annesi namaza kalktığı için erkenden uyanır.Her zaman yaptığı gibi ablasının yanına gider ama bu sefer ablası yoktur.Ablası Hayal kaçmıştır.


Daha sonra sarhoş babasından,dayaklarından,üvey annesi Fidan'ın namazlarından,her şeyi günah sayışından,kısacası evdeki huzursuzluktan bıkmış on altı yaşındaki Hayal'in sevdiği çocukla,Bedir'le kaçarken Bedir'in onu hayat'a sattığını okuyoruz.
Bundan sonrası pavyon,,kimi zaman onu bunalıma sokan kimi zamansa ona dert ortağı olan şarkılar,Hayal'in intihar girişimleri,içki masaları,pazarlıklar,kirli,buruşuk çarşaflar,ter kokuları,rutubet kokuları,Hayal'in çatlak sesiyle şarkı söyleme çabaları,Dua'nın ablasını bitmek bilmeyen aramaları,umudu, Yasin'in Dua'ya yardımları,yıllar sonra Hayal'in o hayattan kurtulup İzmir'e tanışınıp yeni bir hayat kurma ,gerçek hayatını gizleme mücadelesi ve aşık olması.

Hikayenin can alıcı yerleri Hayal'in aşık olmasından sonra başlıyor.

Film bittikten sonra neler olacak?

Kitap hem konu itibariyle hem de yazarın üslubuyla ilgimi çekti.
Keyifle okudum.Hayal, yazarın okuduğum ilk kitabı ama anlaşılan son olmayacak.
Kitapta yazarın betimlemelerini,benzetmelerini,konuyu işleyişini,üslubunu çok sevdim.

Hayal'e gerçekten üzüldüm.Dua'ya sarılmak istedim.Bahar'a kızdım.Yasin'in yüce kalbine,sabrına hayran kaldım. Ilgazı ise keyif düşkünü,sürekli alkışlanmak,pohpohlanmak isteyen biri olarak görmekten kendimi alamadım.

Yine kitaptaki flashback'leri ilk başta biraz kafa karıştırıcı buldum. Bir bakıyorsunuz 20 yıl önceye gidiyorsunuz bir bakıyorsunuz 2 yıl öncesi anlatılıyor.Ama okudukça , konuyu kavradıkça kolaylaşıyor her şey.

Kitapta dikkatimi çeken bir diğer şeyse hikayenin,olayların arasına serpiştirilmiş şarkılardı.Özellikle Sezen Aksu şarkıları hikayeye çok iyi uyum sağlamıştı.

Okurken yeri geldiğinde kızdığım,yeri geldiğinde üzüldüğüm,çoğunlukla da merakla okuduğum bir kitap oldu Hayal.

Nemesis Kitap'a ve yazar Jale Demirdöğen'e teşekkür ederim.

2 yorum:

  1. blog turuna nasıl katılınıyor acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana aralarına katılma teklifi etmişlerdi.O şekilde gruba dahil olmuştum.

      Sil

Hadi sen de fikrini söyle!