8 Mayıs 2014 Perşembe

Polisiye Gerilim Romanları Dosyası


Kitapseverlere merhaba!
Bu yazımda benim için büyük bir tutku olan polisiye gerilim tarzındaki kitaplara yer vereceğim.

Gerilim polisiye denince bu türün kraliçesi adledilen Tess Gerritsen'dan bahsetmemek olmaz.
Şurada yazarın tüm kitaplarının listesini yapmıştım.
Gerçekte doktor olan Gerritsen mesleki birikimini kitaplarına yansıtınca alt yapısı sağlam olan romanları isteseniz de elinizden düşüremiyorsunuz.

Masumiyetin İçin Savaş  Rizzoli & Isles serisinin dışından.
Kanlı sahnelere pek yer verilmemişti.Benim için daha çok romantik türde bir kitaptı.
Çok sevdiğimi söyleyemem.

Paranoya  okuduğum ilginç kitaplardandı. John Rector'ın bu başarılı romanı polisiye gerilim ve fantastik türlerine iyi bir örnek. Konusuna kısaca değincek olursak; karısını öldürmekle tehdit ettiğinin ertesi günü mısır tarlasında genç bir kızın cesedini bulan çiftçi McCrey sorunlu bir geçmişe sahiptir. İlaçlarını kullanmayıp aşırı alkol tükettiğinde yaptıklarını hatırlamamaktadır.
Öyle ki daha önceki vukuatı bir adamın kafasını patlatıp kemiklerini cebine atması ve bunların hiç birini hatırlamamasıdır.

Tarlasındaki kızı yoksa O mu öldürmüştür?

Gece Nöbeti  olayların akışını ve sonunu tahmin ettiğimden benim için çok da heyecan verici olmasa da okunası romanlardan. Olaylar şöyle gelişiyor:
Acil servis doktoru olan Toby Harper 'ın kariyeri sorumluluğundaki yaşlı bir hastanın ortadan kaybolmasıyla sarsılır. Kariyerini kurtarmak ve vicdanını rahatlatmak için yaşlı adamı aramaya başladığında kendini  karanlık güçlerin ortasında bulur.

Kemik Koleksiyoncusu  Jeffery Deaver'ın okuduğum ilk ve tek kitabı.
Tren raylarının yakınında diklemesine eli dışarıda olarak gömülen bir kurbanın davası bugüne kadarki cinayetlerden farklıdır.Katil sonraki kurbanını anlatan ip uçlarını bilerek suç mahaline bırakmıştır.
Katil oyun oynamak istemektedir.
İp uçları ve delil konusunda uzman olan ama geçirdiği bir iş kazası sonucunda boyundan aşağısı felç olan Lincoln Rhyme'dan dedektifler yardım isterler.

Delil toplama ve suç mahalini inceleme konusunda kitaptan çok şey öğrendim ama kitabın sonu bana hiç gerçekçi ve inandırıcı gelmedi. Farklı bir son beklerdim.

Ruh Koleksiyoncusu  Bu seferki katil arkeolojiye ilgilidir ve kurbanlarını sonsuza kadar muhafaza etmek istemektedir.
Kitapta mumya yapım aşamalarından,kafa küçültme geleneğine, bataklık cinayetlerinden arkeolojik bilgilere değiniliyor.
Bu kitap için arkeolojik gerilim,arkeolojik polisiye de diyebiliriz.

Sultanı Öldürmek  Ahmet Ümit'in başarılı bulduğum kitaplarından.
Konusu Paranoya'ya oldukça benziyor.
İki kitabın da karakterleri paranoya yaşıyor.
Her ikisi de sürükleyici.

Polisiye gerilim tarzında şunu mutlaka okumalısın dediğiniz kitaplar var mı?
Bu aralar yine kitap alasım var :)

8 yorum:

  1. Ted Dekker / Gelin koleksiyoncusu.. Şimdilik ilk aklıma gelen budur canım. Oku, seveceksin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koleksiyonlardan gidelim o halde :)
      Kemik Koleksiyonu,Ruh Koleksiyonu..

      Ted Dekker müthiş bir yazar. Bu kitabını da almalıyım.

      Sil
  2. Aklından bir sayı tut' u okumalisiniz mutlaka, sultani oldurmek' i ben de okudum cok beğendiğim kitaplar arasinda kutuphanemde yerini aldı. Tarihe meraklı oldugum icin ayrica sevdim :)

    ozlemdeninciler.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklından Bir Sayı Tut'u listeye ekliyorum:)
      Sevgiler

      Sil
  3. polisiye-gerilim tarza çocukluğumdan beri bayılırım 5. sınıfta agatha christie okurdum ki polisiyenin kraliçesi kendisidir.. daha sonra setephan king, dean koontz ve bir sürü değişik yazar ile devam etti. hala daha favorim bu iki yazardır.. tess'de okuyorum ama rizzoli&isles ikilisinden pek hoşlanmıyorum.. onun yerine kuzey ülkelerinin yazarlarını tercih ederim camille lackberg falan gibi kurguları muhteşem. zaten ejderha dövmeli kız serisinde görmüştük ne kadar sağlam yazarlar çıktığını o ülkelerden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen.Başka tür okumak içimden gelmiyor :)
      Agatha Christie nedense hiç okumadım. Onun da kitapları seri halinde mi?

      Stephan King zaten usta.
      Bir dahaki alışverişimde Camille Lackberg kitaplarına bakacağım.

      Teşekkürler audrey!

      Sil
  4. bende tam ted decker gelin koleksiyoncusu diyecektim yazılmış olduğunu farkettim
    lisa gardner son yüzleşme
    kızım için son kez ve anlatmak için yaşa
    kesinlikle okunmaya değer kitaplar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lisa Gardner Kusursuz Tuzak'ı aldım ama başlamadım daha.
      Bu yazar da güzele benziyor.
      Teşekkürler kozmetik blogu!

      Sil

Hadi sen de fikrini söyle!