12 Şubat 2014 Çarşamba

Çabuk Yağlanan Saçlarla Baş Etmenin Yolları #1


Yıllardır saçlarımın aşırı yağlanmasından muzdaribim.
Nihayetinde seboreik dermatit olduğu anlaşıldı.Tedavi olmaya çalışıyorum.
Onunla ilgili bir yazı da yazmayı planlıyorum.

Yıkadıktan 4-5 saat sonra günlerdir yıkanmamış gibi yağlanan saçlarla yaşamak gerçekten çok zor.
Sosyal hayatı kesinlikle mahvediyor. Aniden bir yere çıkıp gitme lüksün olmuyor çünkü saçlarını yıkayıp kurutman gerek.Bu da zaman kaybı.

Eğer sizin de çok çabuk yağlanan saçlarınız varsa önce nedenini araştırın.
Genetik faktörler, hormonal bozukluklar, sağlıksız beslenme , stres, çevresel faktörler, cilt ve saç hastalıkları gibi nedenlerle saç aşırı sebum üretebiliyor. Çözüme ulaşmak için ilk olarak sorunun kaynağını bulmamız gerekiyor. Daha sonra ise çözüme odaklanmalıyız.


Saçın yağlanma sürecini biraz olsun yavaşlatmak adına şu önerileri uygulayabiliriz.

* Bol bol su tüketmeye çalışın.Bu hem cilt hem de saç derisi için çok önemli.

* Yağlı yiyecekler yerine sağlıklı yağlar içeren besinleri tüketmeye çalışın.
Zeytin yağı, fındık, ceviz, balık gibi.

* A ve D vitamini tüketimi sebum üretimini azaltıyor.Abartmadan bu vitaminler alınabilir.

* Saçlarınızı sıcak su ile yıkamayın.Sıcak su yağlanmayı artırır.
Ilık suyla yıkamaya çalışın.

* Saçınızı soğuk su ile durularsanız daha geç yağlandığını fark edeceksiniz.
Soğuk su ile durulamak hem saçı daha parlak gösterir.

* Kurutma makinesinin sıcaklığı yağlanmayı tetiklediğinden saç kurutma makinesi kullanmamaya gayret edin.
Mümkünse kendi kendine kurumasına izin verin.

* Saç kremini sadece uçlara uygulayın.

* Makinenin ısısı saçınızın yağlanmasına sebep olacağı için düzleştiriciyi daha az kullanın.

* Şampuanı saçınızda bir süre bekletin ki saçınıza iyice nüfuz etsin.

* Kremli / ikisi bir arada şampuanlardan kaçının.

* Hacimlendirici ve yağlı saçlar için olan şampuanları kullanın.

* Saçınızı elma sirkesi ile durularsanız saçınız hem daha geç yağlanır hem daha parlak ve sağlıklı görünür.
Kuruyunca kokusu kalmıyor.

* Saç boyatmak işe yarıyor çünkü saç telleri boyanın içindeki kimyasallarla sertleşecek ve bu sebumun saça nüfuz etmesini güçleştirecektir.

* Isırgan otunu kaynatıp suyunla saçınızı durulayın.

* Bir miktar çam terebentin yağı şampuana katılabilir.

* Mentollü ve naneli saç bakım ürünleri saç derinizi rahatlatır ve ferahlatır.

* Çay ağacı içeren şampuanlar da sebumu azaltacaktır.

* Permalı saçlar daha az yağlanır.Perma denenebilir.

* Silikon içeren saç ürünlerinden kaçının çünkü bunlar saçı ağırlaştırır.

* Yastığınızı sık sık değiştirin.

* Taze naneyi kaynatıp suyunu şampuana katabilirsiniz.

* Sülfür içeren şampuanlar sebumu dengeliyor.

* İki haftada bir kil maskesi uygulayın. Yakında tarifi de paylaşacağım.

* Tarağınızı sık sık temizleyin.

Umarım faydalı bir yazı olmuştur.
Sevgiler..


19 yorum:

  1. Çok ama çok güzel bir paylaşım gerçekten mahvoluyorum ben de inanılmaz zaman kaybı ve insan bir süre sonra illallah ediyor ! Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi bir zaman sonra insana angarya gibi geliyor.
      Yıkasan zaman kaybı,yıkamasan kötü bir görüntü..

      Umarım yazım bu konuda sıkıntı yaşayanlar için faydalı olur.

      Sil
  2. Aynen bende aynı sıkıntıyı yaşıyorum ve yazınızı çoook beğendim çok faydalı ve güzel bir yazı olmuş Ellerinize sağlık..Sayfanızı ve bu yazınızı blogumda paylaşmak isterim izniniz olursa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Kendi deneyimlerim ve araştırmalarımı bir yazı altında toplamaya çalıştım.
      Yalnız tüm yazının paylaşılmasından yana değilim.
      Yazının bir kısmını ve linkini paylaşmak daha uygun olur diye düşünüyorum.
      Sevgilerimle..

      Sil
  3. Çok güzel ve faydalı bir yazı olmuş.Ben de çabuk yağlanan, kafama yapışan saçlardan muzdaribim.Elma sirkesini biliyordum ısırgan otunu da bir deneyim bakalım.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık çok güzel ve bilgilendirici bir yazı olmuş. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimle aynı sorunu yaşayanlara faydalı olur umarım.

      Sil
  5. Çok faydalı bir yazı olmuş,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Ben bunlara ek bir de bebek pudrası kullanıyorum, pudrayı saç diplerine boca edip saç kurutma makinesi ile kabartıyorum bir nebze de olsa günü kurtarıyor, öneririm =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlık hızlı çözümleri ayrı bir başlıkta anlatmayı planlıyorum.
      Sevgiler

      Sil
  7. son 15 yıldır yani çalışma hayatıa başladığımdan beri saçlarım çabuk yağlanıyor dr çevresel faktörler dedi iş yerindeki klimalar öellikle mahvediyor. denemediğim şampuan kalmadı seni çok iyi anlıyorum... henüz tam bir çözüm bulmuş değilim sadece dip röfle yaptırdığımda 15 gün rahatım sonra aynen devam... bebek pudrası da acil durumlarda yardımcım oluyor bu güzel bilgiler için teşekkerler bıttım sabunu nu deneyin ama kokuus çok kötüydü ben bırakmıştım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, boyattırmak kısa bir süre idare ediyor.

      Bıttım sabununu denedim. Saçıma hiç sabun kullanmadığımdan olsa gerek çok sertleştirdi.
      Açmak,taramak imkansızlaştı.
      Bu yüzden kullanamamıştım.
      Kullanabilenler için doğal bir çözüm.

      Teşekkür ederim güzel yorumunuz için.
      Sevgiler..

      Sil
  8. Merhaba bende de seboreik dermatit var . Acaba kullandin sampuan nedir .? Her sampuani kullanamiyoruz malum . yilarida verdigin bilgilerde cok yararli oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.:)
      Doktor Konazol ve Pirdolin önerdi.Bunları kullandım.Bunlar bitince Ketoral,Moos ve Sedolin kullandım.
      Şimdi medikal olarak Pirdolin , medikal dışında Raen Bergamotlu Bitkisel Şampuan ve John Frieda Hacim Şampuanı kullanıyorum.

      Sil
  9. benim de saçım yağlı tşkrler
    ama çam terebentine dikkat kıllanma yaptığı için vücudunuza değmemeliymiş ya şampuana katıyorsanız başınızı eğip yıkayın ya da kulak çubuğu ile sürün ama içine koymayın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,haklısınız.
      Yeni tüyler çıkarabilir.Başı eğip yıkamak en iyisi sanırım.

      Sil

Hadi sen de fikrini söyle!