27 Mayıs 2019 Pazartesi

Köz Biberli Arpa Şehriye Salatası



Uzun zaman sonra herkese merhaba. Bloga sevdiğim bir tarifle dönmek istedim.  Ben tek kişi olduğum için malzemeleri azar azar kullandım. Siz kişi sayısına göre artırarak yapabilirsiniz.

*2 adet kapya biber
*Bir tutam maydanoz
*Bir su bardağı kadar arpa şehriye
*Üç dört adet mantar
*İki yemek kaşığı mısır
*İki minik salatalık turşusu
*Zeytinyağı
*Tuz
*Limon suyu


Önce çok az yağda arpa şehriyeleri kavurdum. Üzerini geçecek kadar sıcak su ve biraz tuz ekleyip normal pilav pişirir gibi pişirdim. Kapya biberleri ocakta közleyip soydum ve doğradım. Mantarları ince ince kıyıp soteledim. Maydanoz ve salatalık turşularını doğradım. Hepsini bir kapta karıştırdım. Üzerine mısır ,zeytinyağı ve limon suyu ilave ettim. İşte bu kadar.  Pratik salatamız hazır.

Bu tarife isterseniz dere otu ve taze soğan da ekleyebilirsiniz. Havuç da rendeleyebilirsiniz. Seviyorsanız nar ekşisi de katabilirsiniz. Kendinize göre uyarlayabilirsiniz.Bu tamamen sizin damak tadınıza kalmış.
Keyifli günler.

1 yorum:

Hadi sen de fikrini söyle!